Úvod Reklamační řád

Reklamační řád

Všeobecná ustanovení
Záruka a její rozsah
Povinnosti kupujícího
Systém reklamací zboží
Zánik nároku na uplatnění záruky
Ostatní ustanovení reklamačního řádu

Všeobecné ustanovení 

Tyto záruční a reklamační podmínky platí pro nákup a uplatnění reklamace v tomto internetovém obchodě. Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího, kterým je provozovatel internetového obchodu Pragokovo s.r.o., Kaplická 1141/4, 140 00 Praha, provozovna Hejtmánkovice 19, 550 01 Broumov a kupujícího.

Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky.

Vymezení pojmů:

  • Spotřebitelská smlouva – smlouva kupní, o dílo, případně jiné smlouvy, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel resp. prodávající.
  •  Dodavatel/Prodávající – je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.
  • Kupující/spotřebitel - je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami.
  • Kupující/nikoli spotřebitel - je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
  • Kupní smlouva – objednávka kupujícího je návrhem kupní smlouvy a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu kupujícímu s tímto jeho návrhem (závazným potvrzením objednávky ze strany prodávajícího). Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti.
Nahoru

Záruka a její rozsah 

Délka záruky na zboží je 24 měsíců není-li stanovena jiná. Doba trvání záruky běží od data vystavení daňového dokladu. Pokud má výrobek na svém obalu vyznačen datum spotřeby, řídí se délka záruky tímto datem.

Záruční list: Záruční list obsahuje jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu prodávajícího, IČ, bydliště nebo sídlo. Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat kupujícímu doklad o zakoupení věci.

Nahoru

Povinnosti kupujícího 

Kupující je povinen:

  • zásilku prohlédnout při převzetí od přepravní firmy, resp. při dodání. Prohlídku musí kupující provést tak, aby zjistil veškeré vady. V případě viditelného poškození či dokonce ztráty části zboží s dopravcem sepíše protokol a zásilku nepřebere (přepravní firma ručí za zásilku do okamžiku předání konečnému zákazníkovi). Jakmile dopravce zásilku vrátí, okamžitě bude kupujícímu vyexpedováno nové zboží.
  • jestliže kupující zboží neprohlédne nebo jinak nezajistí, aby bylo prohlédnuto v době přechodu nebezpečí škody na zboží resp. při dodání, může uplatnit nárok z vad zjistitelných při této prohlídce jen pokud prokáže, že tyto vady mělo zboží již v době přechodu nebezpečí škody na zboží z prodávajícího na kupujícího.
  • oznámit prodávajícímu bezodkladně po provedení prohlídky dodaného zboží všechny vady, které zjistil, resp. které bylo možno při prohlídce zjistit.
  • V případě zjištění rozdílu v množství nebo druhu dodávaného zboží mezi údaji na dokladu o zakoupení a skutečně dodaným zbožím je nutno podat do třetího pracovního dne od zjištění této skutečnosti zprávu prodávajícímu o tomto rozdílu.
  • vady, které existovaly v době přechodu nebezpečí škody na zboží, avšak projevily se později, je kupující povinen oznámit prodávajícímu ihned poté, kdy vady byly zjištěny.
  • při uplatnění reklamace postupovat v souladu se všemi ustanoveními tohoto reklamačního řádu.
Nahoru

Systém reklamací zboží 

  1. Vznik reklamace Kupující domluví s prodávajícím způsob předání reklamovaného zboží. Přepravu reklamovaného zboží zajišťuje a hradí kupující pokud není dohodnuto jinak s prodávajícím telefonicky či e-mailem. Reklamační proces začíná okamžikem doručení reklamovaného zboží prodávajícímu.
  2. Vyhodnocení reklamace a opravné kroky prodávajícího Prodávající si ponechává lhůtu 30ti dnů ode dne převzetí reklamovaného zboží k posouzení reklamace. Pokud je reklamace uznána jako oprávněná, prodávající na vlastní náklady odstraní vady nebo nahradí výrobek jiným. V opačném případě prodávající vrátí kupujícímu reklamované zboží s písemným odůvodněním zamítnutí oprávněnosti reklamace.
  3. Odstoupení od smlouvy - vrácení celé zásilky - spotřebitel Odstoupení od smlouvy, vrácení celé zásilky, kupující (spotřebitel) má právo podle odstavce 6 novely občanského zákoníku č.367/2000 odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Pokud se tak rozhodne, musí nepoškozené zboží, bez známek užívání nebo opotřebování, v původním nezničeném obalu poslat zpět v uvedené lhůtě 14 dní (určující je datum odeslání). Kupující je povinen uhradit veškeré expediční náklady.
Nahoru

Zánik nároku na uplatnění záruky 

Nárok na uplatnění záruky zaniká v následujících případech:

  • nastala-li u zakoupeného zboží taková změna, která vznikla v důsledku jeho běžného opotřebování. Taková změna nelze být považována za vadu, pro kterou je zboží reklamováno
  • vypršela-li u reklamovaného zboží dnem převzetí do opravy záruční doba
  • neprokáže-li kupující oprávněné nabytí reklamovaného zboží od prodávajícího (datum a číslo nabývajícího dokladu)
  • používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy běžnému kancelářskému prostředí
  • neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží
  • zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu se všeobecnými zásadami
  • provedením neoprávněného zásahu do zařízení či jiných úprav bez svolení prodávajícího
  • používáním v přístroji zapojeném do elektrické sítě neodpovídající příslušné normě ČSN
  • zboží bylo poškozeno živly
Nahoru

Ostatní ustanovení reklamačního řádu 

Prodávající zamítne reklamaci a vyhrazuje si právo na náhradu nákladů spojených s posuzováním reklamace, jestliže zanikl nárok na uplatnění záruky podle bodu Zánik nároku na uplatnění záruky.

Poslední aktualizace 1.4. 2009

Kontaktujte nás

Pragokovo s.r.o.
Kaplická 1141 / 4 
140 00 Praha

Tel.: +420 491 524 909
Fax: +420 491 524 320
GSM: +420 605 279 332

Nástroje a nářadí:
+420 491 524 907

eshop@pragokovo.cz
www.pragokovo.cz

www.facebook.com/pragokovo

Vykoupíme vaše zásoby
Odkup skladových zásob
Výkup zásob

© 2017, Lutoma s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Mapa stránek

eBRÁNA | B2C Brána |

Přeskočit na začátek stránky